Prepisku treba (sa)čuvati

Suzana Tanaskovic коме: M. Lukiću

Dragi Miroslave,

Slično kao i sa tobom, slučajno sam uletela u prepisku sa Angelinom, koja uređuje sajt RIZNICA SRPSKA. Naime, ona je toliko ishvalila moj blog da je mislila je da više ljudi uređuje „Moje tragove“…I onda mi je predložila saradnju. Tim  povodom smo i ušle u komunikaciju. Pomenula sam tebe i tvoje stvaralaštvo, a da nisam poslala link ni prema jednom od tvojih blogova, a ona je već uplovila u internet i pronašla te. Istina, već 30 godina živi u inostranstvu, ali kako kaže nije čula za tvoje ime, ali ono malo što je sada videla i pročitala jako joj se dopalo i želi da te prezentuje na svom sajtu. Onda sam joj poslala linkove prema tvojim blogovima.

Predložila je da ti sam odlučiš kako će da te predstavi, jer forum ima određena ograničenja. Kada je dobila ideju da napravi ovaj sajt, krenula je u forumskom obliku zbog lakšeg sagledavanja tema, ali onda su se prilozi nagomilali (preko 8000 postova), a ona nema vremena da sad od toga pravi sajt.

http://riznicasrpska.net/knjizevnost/index.php?PHPSESSID=77af321aa1c53c8212ccf9ca7e0cd17f&

Pogledaj i prosudi. Ja lično mislim da možemo napraviti veoma lepu prezentaciju tvog stvaralaštva. Angelina pored biografije, bibliografije, i samih tekstova iz stvaralčkog opusa, postavlja i kritike, eseje, intervjue, i pojedine izabrane stranice iz štampe. Moguće je pored toga postavljati i fotografije. Za sve to traži odobrenja od umetnika koji su zastupljeni na javnom internet prostoru i postavlja linkove kao izvorišta informacija koje publikuje. Ostalo sama prepisuje i prekucava iz njoj dostupnih knjiga.

Nadam se da ne zameraš što sam dala ovaj predlog, i što sam samoinicijativno ušla u ovaj poduhvat.

Srdačan pozdrav
SU

_________________

Ovo je deo pisma koje mi je poslala: 

**********+

Draga Suzana,

nameravala sam Vam se juče javiti ali vreme jednostavno leti…

Kada ste pomenuli književnika Miroslava Lukića prilično ste me zaintrigirali da saznam nešto više o njemu. Ime mi nije poznato. Mislila sam da neću naći mnogo informacija o njemu na internetu ali, nije tako. Neko ga je postavio čak i na Wikipedi-i, a ovde nalazim vrlo lep članak o njemu:

http://umetnostmahagonija.blogspot.com/2008/05/opet-ko-je-u-stvari-miroslav-luki.html

kao i vrlo zanimljivu kritiku o knjizi „Umetnost mahovine“:

Lukić je napisao: Večnoj Srbiji, ili ako više volite, visokoj srpskoj kulturi, ili kulturi budućnosti, pravoslavnoj bogočovečanskoj kulturi potrebni su fini filtri, merila, kritičari koji bi visoko shvatili svoj poziv, i koji bi to i praktično potvrdili na delu, onako kako je to mislio i predlagao Eliot dvadesetih godina, razmišljajući o smislu i funkciji kritike. Treba istražiti srpsku kulturu i poeziju XX veka iz raznih uglova, kao i srpsku književnu kritiku; jer je u okviru nje, mimo nametane i proklamovane monolitnosti i jednoumnosti, bilo različitih glasova kroz vreme… (jedno od prvih poglavlja ove studije: Druga Srbija ili Bršljan oko srpske kulture i poezije XX veka). Miroslav Lukić, antologičar, kritičar i vrlo plodan pisac tako različit od savremenika i standardnih književno-umetničkih pojava epohe Hokus-pokusa, pravi razliku izmedju prave kulture i poezije…

Biće mi čast da ga „upoznam“ i rado ću ga postaviti na „Riznici“. Naravno, na Lukiću je da kaže kako želi da ta prezentacija izgleda. Pošto je rad na forumu tehnički ograničen (pozadina je uvek iste boje, izbor font-a je vrlo oskudan a i mesto fotografije je strogo određeno) tu ne mogu mnogo šta učiniti. Znači, izbor materijala i redosled postova je isključivo na njemu. Zaista se trudim da postovi izgledaju pristojno, da su sadržajni i pregledni. Sigurno ste već primetili da uvek navodim izvor infomacija. Više od ovog se ne može…

Оставите одговор

