Снег година и висина

Поздравље са висина које и  вас зову тамо где је мисао бистрија,  поезија јаснија, а надомак небу и живот-ић свт/л/ији.
 Ваш, Мирослав који се, иако у висинама, батрга на дну.
  (Из писма Мир.Тодоровића…)
——
*
25. септ. 1971.
Мирча, нисам ти одговорио одмах чим сам добио твоје писмо, јер нису биле готове фотографије… Опоравио сам се од болести, али знај да сам се био уплашио, али ипак све у свему и то сам пребродио и упловио у мирне воде…Шаљем ти још три слике; жао ми је што фотограф није могао да их увелича. Драго ми је што ми пишеш, кад си био мали ја сам те волео од свих највише.Жао ми је што ме се моја сестра, а твоја мајка, слабо сећа, и што ми за ове године не написа ни једно писмо.
Мирча, мени није баш овде лако, туђина је туђина… (…) (Hernn Milić Stević, Lukullus, Ttheiscxwarenfabrik, Heinrich Mayget KC 6634, Wallerfangen, Hayptsstrase 47, Dyytchland – Herrn Mirča Belatukadruz , Први булевар 155/10, 11070 Н. Београд, Yugoslavija)
*
Мирча,
  • Ево ти списак плоча које наше удружење има и ако те нешто интересује одавде, јави ми.
  • Питај и своје пријатеље. Напомињем да цене нису сталне него варирају. Ако нешто хоћеш, предлож и цену. Врати ми списак…
  • Миодраг Јевтић, 18.000 Ниш, Б. Аxије 26 А / И, стан 7 (22. новембар 1971)
  • Списак
  • Удружењеа дискофила и диск џокеја Србије
  • Драган Радосављевић, д. џокеј Југ Богданова 2-1 18000 НИШ
  • Чланови Удружења нуде вам своје плоче
  • Цене се крећу према пласману плоча на топ листама
  • САД и Енглеске. Поштарина урачуната у цену плоча. Од
  • јануара 1972. предвиђамо попуст од 10% за чланове
  • удружења. Пријављивање је у току…
  • 1. ДЕЕП ПУРПЛЕ – ФИРЕБАЛ 150 дин
  • 2. РОЛЛИНГ СТОНЕС – Стицкy ФИНГЕРС 140
  • 3. РОД СТЕЊАРТ – Еверy пицтуре теллс тхе сторy
  • 150
  • 4. ЛЕД ЗЕЕПЕЛИН ИВ 150
  • 5. ФИЛЛ YОУР ХЕАД ЊИТХ РОЦК: доубле:
  • Разни извоћачи 140
  • 6. БЛАЦК САББАТ – Мастер оф реалитy – 140
  • 7. РОЦК БУСТЕР (доубле) – Разни извођачи – 140
  • 8. БЛУЕС ПОВЕР – Разни извођачи – 70
  • 9. ЦУРВЕД АИР – АИР ЦОНДИТИОНИНГ – 70
  • 10. МОУНТАИН – НАНТУЦКЕТ СЛЕИГХРИДЕ –
  • 130
  • 11. БУМПЕРС (доубле) (Коктел) – 180
  • 12. ТЕАСТ – ЛИВЕ – 150
  • 13. СУПЕРГРУПС – Коктел – 130
  • 14. ФАМИЛY – АНYЊАY – 140
  • 15. ЊХО – ТОММY (доубле) – 180
  • 16. Јиммy Хендриx – Барцлаy – илегални – 150
  • 17. Исто – 150
  • 18. МЕЛАНИЕ – ЛЕФР – ОВЕР ЊИНЕ – 137
  • 19. ЛЕД ЗЕЕПЕЛИН III – 138
  • 20. ЦРЕЕДЕНЦЕ ЦЛЕАРЊАТЕР РЕВИВАЛЦОСМОС
  • факторy – 120……
  • Итд.
  •  Ево, враћам Списак. Извињавам се што касним 35 година…Овде застајем. Поподне је, четвртак,27. јул 2006. године. Сећам се собе (у којој сам се родио, у Мишљеновцу), из које се лепо види клупа испред наше капије на којој су предвече сусетке седе и причају. Понекад, смех тих жена, одјекне , као прангија. Све жене које су седеле на тој клупи, рачунајући и моју мајку, помрле су
  • Свеска 6 је пуна свега и свачега; стихова, пре свега. Исечака из новина. Када би све то неко скенирао, онако како је! Да, може се скенирати. Ко нема скенер, може речима. Ја наравно, немам адекватан скенер, али да га којим случајем добијем – да ли би имало смисла скенирати лешеве минулих дана, година, деценија?
  • Не задовољавају ме једноставна решења. (7. 10. 1971)
  • ПОЕЗИЈА – ДУХОВНИ ОТПОР СВЕТУ. Разговор (Исака Црногорског) с Вистаном Хју Одном, вероватно највећим живим песником на свету. – Годину делим – каже Одн – на два дела: пола године проводим у  NJuјорку, а другу половину у селу Кирштетнену код Беча…
  • -…Бродски и његова поезија су у сени захваљујући политичким грешкама, политичким превидима. Поезија не сме и не може бити забрањивана. Тужно је када се човек упознаје с нечијом поезијом тек након смрти аутора. Бојим се да та судбина не задеси овог великог песника. Бродски је у мрежама – невин. Езра Паунд није био у тој мери невин, па ипак опет васкрсава…
  • – Ви сте, кажу, врло конзервативни?
  • – Истина је да то кажу. Ја мислим, међутим, да сам васпитан. Уосталом, ја сам стар човек и моји погледи на свет се не мењају као одела, као иновације модних креатора…
  • *

Београд, 23. 9. 1971.

Драги друже,

Вашу сам причу примио, прочитао и предао човеку који у нашем листу (Политика) ради на овом послу. Ви вероватно очекујете моје мишљење о причи. Могу Вам рећи да нисам компетентан да оцењујем литерарне радове. Спадам у људе који воле литературу, али ми то не даје за право и да је оцењујем: за то постоје људи посебнога кова.

Једноме од њих сам и предао Вашу причу, заједно са писмом које сте ми упутили. Причу сам предао тек јуче, пошто је дотична особа дуго била одсутна, а ја нисам хтео да је дајем ономе ко је замењује. –

Срдачно Вас поздравља Вук Трнавски.

…Како је човек наиван, непрецизан, подложан, кад говори о великој раскрсници свог живота! Такав је зато што у његовом духу тад највише кључају осећања. Она преплаве ионако мало острво разума…

(….)

  • 9. 11. 1971.
  • – – – – –
  • … Шалују испред куће. Ја седим на троношцу крај дрвљеника испод топола и читам Тврдицу. Дошао сам до оне сцене кад се Фросина улагује Харпагону; уверава га како младост није љупка. Како је Харпагон очаравајући. Како има лице за сликање. – Окрените се мало, каже му, – молим вас. Не може бити боље. Да видим кад ходате. Стас као скројен, слободан и гибак како ваља, без иједне мане
  • Али залуд се улагује Фросина, Харапгон је неумољив, тврдица над тврдицама; он воли да прима ласкање али не и да даје новац…
  • – Читаш, читаш?… каже комшија Таса (Дрдин). Прескаче плот.
  • – Ишао сам кући за кесер.
  • Овај Ива ковач направио нам је неке закачке без везе… Био си, чујем, у Крушевцу?….И ја сам тамо био прошле године… Код неких пријатеља… Да се оженим неком удовицом…
  • И исприча све, Редом. с њим је пошао и ковач Ива. – Боговски смо се провели. Удовица лепа, десетак година млађа. – Не могу да замислим кад се неко ожени ружном женом, ма колико она била добродушна, вредна и паметна. Добродушност и памет не рађају лепо дете… Моја прва жена била лепотица, најлепша жена у селу, црномањаста, пуначка, од милине да је погледаш… Али, ето, умре млада, сиротица… Нисам хтео да се оженим по други пут, али ме натераше моја покојна мати и Микаило Дрда… Ех, ех, ја се запричао, а тамо чекају на мене…
  • – Живот је трпљење, али је најгоре кад паднеш с висине у блато, а ја сам пао, чини ми сем у бездан! И никако не могу да се сетим шта сам то
  • причаo испред наше куће. – Па ни људима нисам скривио. Ако нисам могао да им помогнем, нисам им живот загорчавао. Још сам их увесељавао, док сам оно као хармоникаш свирао са Богданом Тутом…
  • Ћерке ис првог брака распршиле се по свету. Ћерку из другог брака, убио је гром, (у осмом месецу трудноће)!
  • Затим је његова друга жена убила његову мајку Стојну, уверена да јој је свекрва уклела ћерку. Осуђена је на скоро двадесетак година робије…
  • Да, постоје и такви људи на које се разгневила судбина као на Јова…
  • Зна да је данашњи човек у бити својој велики незнабожац и, како каже, према томе, крив је пред Богом. – Ако човек ништа и не скриви, скриве они пре њега, дедови, бабе, сукурђели; Адам је први погрешио…(….)
Оставите одговор

