Na gradonosnom oblaku jašu moje iluzije, stare i nove ljubavi….Bertrand Rasel. Su Tanasković

_________________________

….

Tri strasti, jednostavne ali neodoljive, su me nosile kroz život; čežnja za ljubavlju, traganje za znanjem, i  nepodnošljivo žaljenje zbog patnje čovečanstva.  Ove strasti, kao snažni vetrovi, su me nosile tamo i amo po svojevoljnom kursu, iznad velikog okeana  patnje, dosežući  same ivice očaja.

Tragao sam za znanjem. Želeo sam da razumem ljudska srca. Želeo sam da saznam zašto zvezde sijaju.  Trudio sam se da shvatim  pitagorejsku moć po kojoj brojevi imaju uticaj nad tokom.  Nešto od toga, ali ne mnogo, sam i uspeo.

Ljubav i znanje  su me uzdizali  ka nebesima onoliko koliko su mi bili dostupni, ali me je sažaljenje  vuklo nazad ka  zemlji. Odjeci bolnog vapaja odzvanjanju u mom srcu. Deca koja umiru od gladi, žrtve tlačenja i mučenja, bespomoćni stari ljudi koji su teret svojoj deci, i čitav svet samoće, siromaštva i zlopaćenja  koji pravi ruglo od onoga što  ljudski život treba  da bude.  Čeznem da ublažim to zlo, ali to  ne mogu,  zato i  sam patim.

To je bio moj život.  Nalazim da je bio vredan življenja, i rado bih ga proživeo ponovo da mi se za to ukaže prilika.

*iz  predgovora autobiografije Bertranda Rasela Za šta sam živeo

Izvor: http://promenaideja.wordpress.com/2012/02/04/bertrand-rasel-za-sta-sam-ziveo/

_________________

Na gradonosnom oblaku jašu moje iluzije, stare i nove ljubavi, očekivanja, lude želje i nejasni principi. Sa njima jašu i stari duhovi, dodajući oblaku težinu neprepoznatih strahova, prezira i oholosti… Oblak se spustio toliko nisko da će u zemlju udariti i napraviti tamnu dubinu za pad posle uzvišenja naših ideala….

Suzana Tanaskovic > Povodom dokumentarnog filma http://youtu.be/fDKR4gnYO7A   CURI ili Živote moj!

Оставите одговор

