Ako se sama dela ne izbore za svoje mesto čovek iz književnog miljea će uvek biti na pogrešnoj strani… / Boško Tomašević

Dragi i poštovani Miroslave,
naravno da sam video postavku stranica na kojima su objavljeni moji radovi kao i postavku „PRETEK-a“ na čemu sam ti veoma zahvalan, i to, dakako, ne od danas, nego, što se toga tiče, od trenutka kada sam to primetio.
U okvirima materijali koje svima nama šalješ saznajem puno toga što nisam znao. Meni je sve to dragoceno, iako ne stižem baš sve da pročitam.
Dugo nisam bio u Beogradu. Živeći i radeći u Austriji, nisam mogao da budem tamo gde me je srce vuklo. Tamo sam imao hleb, u Srbiji, nevičan borbama kakve se u njoj vode, mogao sam se posve izgubiti. Austrija mi je poklonila slobodno vreme, što je sve što ti neko može da pokloni. Odande sam video dovoljno dobro književne prilike u Srbiji, sagledao posledice mnogih nepravdi i, na kraju, ne bogznašta uradio. Borba mora da bude doživotna, izgledi da se nešto promeni moguće je da nisu posve lišeni svoga raison d’ětre.  Zlo koje pisac piscu čini imaju svoje poreklo u životinjskoj prirodi čoveka. Ako se sama dela ne izbore za svoje mesto čovek iz književnog miljea će uvek biti na pogrešnoj strani, to jest zavešće ga prijateljstvo sa autorom, ne delo.
Puno te pozdravljam i svako dobro želim,
Boško
Javiću ti se kada budem bio u Beogradu.
(Iz pisma Tomaševića, 12. januara 2013)
Оставите одговор

